~~SAYANG KORANG~~

~dia~

assalamualaikum..
diariess chat?  huhuhu
baby pun chat gak..terlampau sihat lagi hehehe
sekarang ni banyak kita baca paper kisah anak derhaka, anak pukul mak, cucu pukul nenek..kesian kan? ada lagi kat dunia ni orang yang macam tuh hmmm..
entry kali ni baby serius ckit, ckit ja lah hehehe
bukan pe, tak tercapai pikiran baby ni, macamana seseorang anak boleh pukul ayah, ibu? erm cuba diariess fikir..sedangkan diaorang yang melahirkan kita, membesarkan kita, beri kita pendidikan..banyak lagi lah..sampai tujuh keturunan pun kita tak mampu nak balas jasa mereka..so buat diariess semua, kat bawah ni ada satu story yang baby rasa begitu berkesan kat diri baby sendiri tentang kasih sayang seorang ayah kepada anaknya.. 




"hello, abah..ma lapar..dua hari dah ma makan nasi dingin (nasi yang semalam punyer)..Lan tak kirim agi duit ke ma..Ma lapar bah..(sambil teresak-esak).."
selepas mendapat panggilan telefon dari anak sulungnya Ma, Abah terduduk di kerusi. dia sedih megenangkan anak kesayangannya. Abah mengesat air mata pilu.
"Tom, rumah kita ada beras, gula, garam jadi bungkus semua yang ada kat dapur tu. Abah nak keluar kejap ni. Kamu bersiap ah, kita pergi rumah Ma"
Abah tidak lama kemudian, pulang dengan menaiki sebuah kereta yang dipinjam dari kawannya. Dengan segera Abah dan Tom menuju ke rumah anak mereka. Abah memecut keretanya. Abah takut anaknya jatuh sakit.abah tidak mahu anaknya menderita. Sesampai dirumah Ma, dengan perlahan salam diberikan. Dari dalam rumah, salam dijawab. suara itu kedengaran terlalu letih, tidak bermaya, dan masih dalam esakan.
pintu rumah dibuka. Apabila melihat Abah didepan pintu, Ma tergamam lantas memeluk Abah dengan kejapnya. 
"Abah mari rumah ma...ma malu nak jemput abah masuk..rumah ma kene potong bekalan api, surat bekalan air pun dah warna merah..gula nak buat air pun tak ada bah.." dengan teresak-esak Ma menceritakan kepada Abahnya..
Abah mengeluarkan sampul surat dan menyuruh Tom keluarkan barang dari kereta.
"ni duit buat anak abah..jangan susah hati, abah masih ada"

pesan baby kasih sayang mak & ayah amat besar pengertiannya. walaupun sanggup menadah tangan meminta sana sini, tapi untuk anak-anak mereka sanggup..mereka tidak kisah diherdik, tidak kisah dicemuh, tidak kisah dicaci asalkan anak-anak hidup bahagia...

p/s Sayangilah ibu-bapa anda..(Aboh, kak rindu aboh..AL-FATIHAH)

duit macam air

assalamualaikum...
hai diariess..ari ni baby nak share ckit sal duit..ermm baby bru ja withdraw duit RM50 semalam tpi arini dah jadi RM25..fuh mcm air kan...kejap bayar duit kfc mila, kejap tp4, kejap duit print n fotostat, phtu duit makn plak..uish, sepntas kilat duit itu dibelanjakan...baby pun dah tak taw dah nak buat macamana tuk tambahkan duit tuh..huhuhuhu

p/s ad sesapa nak support baby, dipersilakan hikhikhik

leisure time....

assalamualaikum..
hmmm arini baby nak cerita software baru yang baby belajar dalam class multimedia english..voicethread and glogster..voicethread tu memang sakit ati nk buatnya..kene comment lagi..eeee sakit jiwa raga semua taw...but its actually good and we can improve our pronounciation using this software..for glogster i like it..its becouse we can create a poster on it..and its have very beautiful items in it..huhuhu

done with education today ek hehehehe

leisure time is here..so thats it for today diariess...love ya

p/s nak tengok citer ghost whisperer yang baru lepas download hehehehe
Assalamualaikum...
hai diairiesss semua...arini clas start at 8 am..baby ada presentation ari ni. tajuk nyer ialah discourse in media. not bad lah. presentation ni baby kira success taw coz all classmate macam participate. question given by lecture and classmate pun dapat dijawab dengan baik. alhamdullillah..juga nak ucap terima kasih kat ahli grup iaitu nazirah, mila, hawa and k.zah coz korang give 150% commitment and effort..syabas bete...hhehehe (sambil clap clap clap)..baby pun dapat pujian coz dapt present ngan baik tentang intertextuality..actually credit has to give to Nazirah since she is more expert on that. she reads my articles and i used her opinion regarding that articles.Thanks dear...

actually as a student we can never avoid to work in group. there is a lot of benefits by working in group but not also forget about the disadvantages of it..lau dalam group ni, banyak pendapat, pengalaman berkenaan sesuatu perkara dapat dikongsi..tpi kadangkala bukan sahaja pengalaman tetapi sesi umpatan pun termasuk sama hehehe uissshh cam panas ja telinga kan..baby mengata kat diri sendiri upenyer hehehehe.. dalam melaksanakan assignment in grup ni gak, hasil kerja kita akan lebih baik coz we have many heads to check on our job..pernah dengar tak lagu two is better than one? tu bukan shaja lagu tuk kekasih but kita boleh applykan gak dalam pembelajaran kita..huhuhu

so moral of the story: ibarat kater Goku dalam Dragonball "BERGABUNG" sambil buat aksi tangan ke kepala sambil tunjuk peace heheheheh

p/s ermmm tunggu entry esok yer...
assalamualaikum..
diariessss...........hyeeee....
rindu kamu semua..ermm minggu ni baby punyer jadual pack giler..so baby mintak maaf sangat-sangat lau tak tinggal new entry ek..yang penting rindu baby selalu dengan diariesss semua...muuuuahhh

baby ponteng class

Assalamualaikum....
Diariesss semua aper kbar? its been two days that there is no new entry is this diaries right? miss me? huhuhuhu sori guys...
ok..dua hari yg baby senyap tuh bkn aper, baby cbuk ngan asignment yg semakin membajiri sme cam banjir kat blok asrama baby nih...huhuhu plus sistem wirelss breakdown..grrrr geram giler, baby dah lah banyak benda nk kongsi ngan diariess tpi ble dah satu-satunya benda yang menghubungkan baby ngan korang xleh gne, bertanduk lah baby nk tunggu connection..hehehe

so today ni macm biasa lah baby akan update baby punyer jadual lah kan...

sunday which is today hehahaha
pagi-pagi lagi baby and kawn2 mila, nazirah, hawa n k.zah p jumper madam sally tuk bertanya mengenai presentation hari selasa ni..discourse in media. tpi sat ja lahj coz madam ad meeting kul 10 tuh..at least dia sempat tengok kami pnyer outline heheheh..pastu kmi wat discussion ckit sal nk tengok flow present tu nnti..tengah2 duk syok bncng + sembang (sembang yg lebih tuh hehehe) tup tup madam text hawa cakp class tak der..per lagi kami bersedih lah huhuhuhu itu merupakan satu pembohongan yang amat terang yer..cube gtaw sape yang sedey lau class cancel? mesti x ader kan heheheh..tinggal satu clas ja lah hari ni iaitu IMC..and tetiba satu idea bernas lagi cerdik tahap lipan + gajah + semua binatang kat dunia nih (kesian diorang kan, terkena tempias baby) mula muncul..nak taw per? cuber korang teka...cepat..tekalah..aper korang rase?  ok ok lah sebelum korang annoyyying ngan baby kan..

dengan ini mengumumkan bahawa sesungguhnya dengan hal yang sedemikiannnnnn

BABY PONTENG CLASS


hehehehe

p/s: baby terkena penyakit black sunday....heheheh

mana lebih penting???

Assalamualaikum..diaries...rinduuu giler kat kamu...muahhh...
erm malm2 cam ni paling best tulis diaries..rumate pun dh lentok,..smbil tulis diaries sambil layan lagu confession of the broken heart by Lindsay Lohan..best lagu ni...baby suker..

per yg baby tulis malm ni sebnarnya terlintas dlam pkiran baby time baby tgk duit dalm purse baby. baby just ada duit RM5. apa yg boleh baby wat dengan duit tuh? mesti diaries cakp banyak benda kan..ermm lets say, if baby beli makanan, paling koman tuk malam ni adalah nasi ayam rm3.50 + air teh o Rm1 balance 50 sen.50 sen tuh msuk tabung tuk wat basuh kain pakai mesin hehehe.but then baby boleh gak guna duit ni tuk print note discourse yg baby dapat dari internet tadi. convert to microsoft office 59 pges x print 20 sen sekeping huhuhu siap berhutang dengan tempat print tuh. yelah rm11.60.terhutang plak...sbagai students kita akn mengira segala perbelanjaan hidup kiter time study kan..?

so between money and knowledge which is most important?? nmpk cam senang, tpi cuba kita renungkan betul2 soalan and used our schemata or our experience..sekarang sbagai pelajar nk tuntut ilmu semua pakai duit, buku rujukan yg kadang-kadang lecturer suh beli sampai dua sekali tapi dah nk habis sem just pakai satu jer, print internet + fotostat asignment n buku2, makan, minum, n banyak lagi kan..tu lau yang pakai broadband parents yg byor tpi lau sendri macmn..RM50 monthly..huhuhu so penting kan duit tuh..

tpi ilmu pun penting gak..ilmu kita nak guna time kita dah grad nnti. nk cari kerje best, ble dapt keje best boleh tolong bayr hutang parents yg smpai 7 kelahiran pun tak terbayar..nk guna ilmu yg kita ad tuk cari duit..haaa so macmn tuh? cuba diariess pk betul2 yang mana lebih penting..?

SO moral of the story guna ilmu tuk duit & guna duit tuk ilmu..

p/s baby sbnrnya baru habis kene berleter ngan mak mintk duit lagi hehehehe